Final Fantasy VIII läpipeluuopas

Kirjoitettu kauan sitten - Laitettu sivuille 06.10.2008 - Julkaistu Final Fantasy Finlandin sivuilla (linkki)

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Timber!

Herättyäsi poimi lehti pöydältä (Weapons Monthly). Sitten vain kipin-kapin ulos missä Cid odottaa tehtävänannon kanssa. Zell on lahjakkaasti melkein myöhässä ja tekee typerän tempauksen ? taas. Kuuntele tehtävänanto ja paina tunnussana (no, lause) mieleesi. Puhu Cidille vielä tehtävänannon jälkeen ja saat Magical Lamp esineen. Juokse ulos Gardenista, valmistele hahmosi (muista GF:t!) ja laita Draw kaikille. Tallenna, käytä lamppua jonka juuri sait ja poof! Päädyt taisteluun Diablosta vastaan. Taistelu on suhteellisen helppo, Diablos käyttää kolmea hyökkäystä joista vain yksi, tavallinen hyökkäys, voi tappaa. Muut kaksi ovat Demi ja Gravija jotka pudottavat HP:stä tietyn osan pois. Heitä Demiä Diablokseen (Draw -> Demi -> Cast) ja käytä limittejä aina tilaisuuden tullen. Selphien Full-Cure auttaa kummasti. Palkinnoksi saat Diablos GF:n ja kortin. Ala heti opettaa sille Time Mag-RF kykyä jos keräsit Dino Bonet aikaisemmin, tai Darksideä jos et, ja heti kun Time Mag-RF on opittu. Voit toki tehdä tämän kaiken myöhemminkin, mutta en näe siihen mitään suurempaa syytä sillä Diablos ei ole todellakaan vaikea. Pienen vapaaehtoisen välikohtauksen jälkeen suuntaa Balambiin ja siellä junaan joka vie sinut Timberiin ("This train is awesome!"...ainakin jotkut jaksavat olla innostuneita junasta. Squall taas...).

Avattuasi oven junan käytävälle, mene sinne. Zell katoaa hyttiin ja Selphie katselee ikkunasta. Puhu Selphielle jos haluat, ainakin minusta se laulu on hilpeä (saisipa sen vielä ääninäyttelijän kanssa...). Mene sitten hyttiin ja Zell tarjoutuu kertomaan sinulle Timberistä (hullu paikka sanon minä). Hetken päästä nukahdatte(!! ammattitaitoista väkeä) ja pääsetkin tutustumaan ensimmäistä kertaa kolmikkoon Laguna, Kiros ja Ward. Jokaisessa tällaisessa unijaksossa tietyt hahmot siirtävät ominaisuutensa tälle kolmikolle ? Squall on aina Laguna, kun taas muut vaihtelevat. Tällä kertaa Zellistä tulee Kiros ja Selphiestä Ward. Kolmikko on metsässä (jonne tulet itsekin myöhemmin). Juokse eteenpäin polkua pitkin kunnes saavut autolle. Laguna ajaa auton Galbadian kaupunkiin ja pysäköi sen keskelle tietä, hieno homma. Jatka matkaasi jalan oikealle kaksi ruutua ja saavut hotellille. Mene sisään ja portaat alas. Juttele tarjoilijalle ja seuraile suurin piirtein itsestään etenevä "unijakso" loppuun, jonka jälkeen voit todeta kuinka lahjakas sähläri Laguna on (ei kyllä ole enää mikään yllätys kun ajattelee pelin muita hahmoja...).

Timberin asemalla vastarintaliikkeen edustaja on sinua vastassa. Vastaa oikealla tunnuksella (But the owls are still around) ja seuraa hänen perässään rämän näköiseen pikkujunaan. Junassa tapaat pari vastarintaliikkeen edustajaa ja sinun käsketään mennä herättämään ?prinsessa?. Ennenkuin teet tämän, haasta kuitenkin Watts (lippispäinen) korttipeliin ja voita tältä Angelo-kortti. Alueella on voimassa Same sääntö. Voitettuasi - tai jos ei kiinnosta - mene käytävään ja viimeiseen oveen vasemmalla. "Prinsessa" nukkuu sängyllä ja oletkin tavannut hänet aikaisemmin - se tyttö joka pakotti Squallin tanssimaan. Tapaat myös Angelon, söpön, mutta hännättömän(!) koiran, josta on sinulle vielä paljon apua (ironiselle linjalle jos lähdetään voidaan sanoa että koirasta on enemmän iloa kuin sen omistajasta). Seuraa myös opastus Angelo-limittien käyttöön. Nyt on hyvin tärkeää että et opeta sille mitään ennen kuin paljon myöhemmin. Palaa takaisin Rinoan perässä. Seuraa huikea tehtävänselostus, kannattaa kiinnittää huomiota ohjeisiin (Selphien suunnitelma olisi toiminut paljon paremmin, eikö teistäkin?). Selostuksen jälkeen valmistele ryhmäsi ja mene puhumaan Wattsille.

Itse tehtävään, joka on eräänlainen rasittava alipeli. Sensoreiden välttely on helppoa ? jos sininen vartija on allasi, ole paikallasi kunnes hän lopettaa sensorin käytön, jos taas punainen vartija, juokse vain ohi. Hankalampaa onkin vaunujen irroitus. Saat koodipätkiä jotka pitää syöttää. Numeroita on neljä ja jokainen vastaa yhtä nappia. Paina tarkasti mieleesi mikä nappi vastaa mitäkin numeroa, että ehdit syöttää koodit nopeasti. Jos taas vartija tulee lähelle, nouse heti ylös. Kun vartija on mennyt oven luota pois, laskeudu heti. Toisella kertaa Zell ja Selphie eivät ole varoittamassa, joten muista vilkuille sivullesi ja nouse heti kun vartija on uhkaavan lähellä. Syötä pari koodia kerralla ja tule ylös odottamaan niin sinun pitäisi olla turvassa. Jos jäät kiinni joudut aloittamaan alusta ja tehtävästä saatavat SeeD-pisteet tippuvat jonkin verran. Onnistuttuasi saatte vaunun kaapattua ja pääsette kuulustelemaan (Squall on ihanan optimistinen, mutta tee kuten hän ajattelee ja tarkista GF:t! Jostain syystä peli on poistanut tässä vaiheessa ne kaikilta paitsi Squallilta). Valmistautuduttuasi puhu Rinoalle ja no, tappeluhan siitä tulee. Aluksi taistelet Fake Presidentiä vastaan, tämä vaihe on ohi nopeasti ja hirviö paljastaa oikean muotonsa. Otuksen nimi on Gerogero ja se käyttää ilkeitä status-hyökkäyksiä. Älä välitä statuksista paitsi jos Silence osuu sinuun, tao mokoma GF:illä matalaksi. Gerogeron heikkous on tuli, joten Ifrit hoitaa homman nopeasti kotiin. Statukset voit poistaa vetämällä Esunaa Gerogerolta ja käyttämällä sitä. Presidentti oli siis kopio ja suunnitelma oli jokseenkin turha, mutta ei se mitään, kyllä vastarintaliikkeellä suunnitelmia riittää, ikävä kyllä. Seuraava hieno idea on hyökätä TV-asemalle ja julistaa sieltä käsin Timberin itsenäisyys. Odottele hetki kun kolmikko pitää... taktiikkapalaveria... ja puhu sitten Rinoalle joka ilmoittaa heidän keksineen suunnitelman. Saat samalla nähdä työsopimuksen. Seuraavaksi joudut valitsemaan ryhmän, Rinoa on pakko ottaa mukaan. Ota kolmanneksi kumpi nyt ikinä tuntuu kivemmalta ja muista myös käyttää junction exchangea. Puhu taas Wattsille ja pääset Timberin kaupungille.

Aika pistää rahaa menemään. Osta Timber Pet Shopista Magic Scroll esineitä koko rahalla (voit myös myydä Occult Fan I lehden jos tarvitset enemmän rahaa, kokoelmanperfektionistinkaan ei kannata huolestua, sillä kyseisen lehden saa myöhemmin ostettua). Muuta kaikki Magic Scrollit Tool-RF:llä Wizard Stone esineiksi ja käytä sitten T, I, F ja L Mag-RF kykyjä tehdäksesi niistä kolmannen tason elementti- ja parannustaikoja. Elementtitaiat ovat hyvä strenghtiin ja magiciin, Curagat vitalityyn, spiritiin ja HP:hin. Magiciin ei kannata panostaa tässä vaiheessa, tärkeimmät ovat strength ja vitality. Kunhan saat Diabloksen Time Mag-RF:n muista myös muuttaa Dino Bonet Quakeiksi ja lyödä ne kiinni jonkun hahmon strenghtiin (Squall on aika optimaalinen). Se siitä haasteesta, hetken aikaa pitäisi taistelujen sujua ilman kovin kummoisia ongelmia. Kunhan olet ostellut tarpeeksesi voitkin lähteä eteenpäin. Huomaa, että kaupungilla tulee taisteluita Galbadian sotilaitten kanssa. Mene ylös sen laiturin ohi josta Forest Owlien liikkuva tukikohta lähti ja mene Timber Maniacs rakennukseen. Tutki ensimmäisen huoneen lehtipinoja ja löydät yhdestä Girl Next Door lehden. Säilytä se, tarvitset sitä paljon myöhemmin. Takimmaisessa huoneessa on lattialla Timber Maniacs -lehti. Voit myös puhua siellä oleville henkilöille kunnes Squall kyllästyy päätoimittajan juttuihin.

Mene seuraavaksi oikealle ja tulet ruutuun jossa on tunneli ja portaat alas. Alhaalta pääset eteenpäin, mutta jos kaipaat parannusta niin käy ensin tunnelissa. Tulet raiteille. Nouse poraat ja mene ovesta sisään niin saavut pieneen taloon. Puhu vanhukselle sohvalla ja vastaa myöntävästi niin saat luvan juoda vastapäisestä hanasta (siihen osuminen on hieman hankalaa, sinun pitää seistä aivan edessä). Juominen parantaa hahmosi täysiin ja poistaa statukset. Tämän jälkeen voit palata takaisin ja mennä portaat alas. Alhaalla on pari sotilasta jotka joudut lopettamaan, sekä esinekauppa jos satut tarvitsemaan jotain täydennyksiä. Mahdollisten ostosten jälkeen voitkin mennä pubiin jonka takaovesta pääsee kohti TV-studiota. Ikävä kyllä mies on sammunut oven eteen ja ei suostu liikkumaan... Anna ulkoa saamasi kortti hänelle.

Pubin takapihalla on tallennuspiste jota voit hyödyntää. Jatka vain sen jälkeen eteenpäin kunnes saavut isolle TV-ruudulle johon ryhmäsi pysähtyykin. Pitkähkön keskustelun jälkeen Rinoa juoksee pois ja Selphie tulee tilalle, sitten lähetys alkaa. Seuraile jännityksellä toiminnantäyteistä lähetystä ja lopulta sinut pyydetään apuun studiolle. Mene siis eteenpäin siltaa pitkin. Tilanne studiolla ei ole muuttunut, Seifer pitelee siis yhä terä presidentin kurkulla ja saat lyhyen tilannekatsauksen Quistisilta. Ja Zell ei osaa pitää turpaansa kiinni. Seifer vetäytyy, juokse perässä. Sorceress Edea ehdottelee jotain arveluttavia juttuja Seiferille, hymhh... Rinoa poksahtaa paikalle kun Seifer on häippäissyt ja yhdessä koko iloinen seurue poistuu paikalta. Juokse Rinoan ja Quistisin perässä, pysähdellen aina välillä puhumaan hetkeksi. Pubissa eräs nainen pyytää teidät luokseen suojaan, joten mene sinne. Nainen asuu talossa Timber Maniacs kustantamon vieressä, seuraa vain Rinoaa niin et voi mennä ohi. Talossa tapahtuu jonkun verran keskustelua ja piileskelyä, mutta ei mitään ihmeellisempää. Uudeksi suunnaksi valitaan Galbadia Garden ja sinne olisi tarkoitus mennä junalla. Saat taas valita ryhmän, ota ketä haluat. Mene taas oikealle ja törmäät Zoneen valeasussa. Hän antaa teille matkaliput ja voit jatkaa tunneliin, portaat ylös, sillan yli ja asemalle. Juna vie sinut pois Timberistä.



Laguna koheltaa ja Gardenissa tapahtuu jänniä

Nouse pois junasta East Academy Stationilla (jos jatkat, voit käydä Dolletissa mutta sieltä ei saa mitään kovin hyödyllistä Siren kortin lisäksi). Mene lännessä olevaan metsään (kahden kukkulan välissä, sillan toisella puolella) ja laita junctionit Squallille, Quitisille ja Selphielle. Päästyäsi metsään seuraa pieni keskustelu (Squall osoittaa taas ihailtavaa asennetta) ja sitten osa porukasta kaatuu maahan ja arvaas mitä? Olet taas Laguna. Tämä on tärkein Laguna osuus ja oikeastaan ainoa jossa on oikeasti väliä mitä teet, joten seuraa ohjeita tarkasti.

Laguna ja kumppanit ovat vaihteeksi vähän hukassa. Suuntaa keskustelun jälkeen alas kohti outoa kaivausaluetta. Päästyäsi sinne kimppuusi käy muutamia Estharin sotilaita, joita vastaan joudut taistelemaan kaivausalueella muutenkin (ei mitään kovin kummoisia vastustajia). Tapettuasi mokomat kiusaajat mene oikealle haarautuvaan käytävään ja tikapuut alas. Mene eteenpäin (ainoa suunta johon pääset) kunnes saavut jonkinlaisen romukasan luokse (pari kaarta ja putkea). Tutki sitä ja Laguna löytää avaimen ja... hukkaa sen. Jatka vasemmalle ja juokset jonkinlaisten luukkujen yli. Mene eteenpäin yhä ja tutki maata vasemmanpuoleisen aidan(?) vierestä. Löydät toisen avaimen ja Laguna hukkaa senkin, taitavaa. Palaa sitten yksi ruutu takaisinpäin sinne missä luukut olivat. Mene keskimmäisen laatan vivun luokse (yläosassa) ja säädä sitä hieman lyhyen keskustelun jälkeen. Mene sitten oikealle ja koko matka takaisin tikapuille ja ylös. Mene nyt suoraan kohti ruudun vasenta ylänurkkaa ja jatka siihen suuntaan kunnes tulet uudessa ruudussa tikapuille. Olet tutun näköisessä paikassa, mene takaisin ruutuun jossa oli luukkuja (joista yksi on nyt siis auki). Yritä leikkiä sen luukun vivun kanssa johon pääset käsiksi. Pikkuisen järkeilyn jälkeen Laguna kuitenkin luopuu ideasta, mutta saat luukun auki myöhemmin hieman toisella tavalla. Kierrä taas koko matka ympäri (eli takaisin alkuun ja oikealla olevat tikkaat alas ja romukasan ohi luukkuruutuun. Leiki viimeisellä vivulla myös ja huomaat että se on jumissa. Mene takaisin ja nyt ylös pari ruutua ja mikäs siellä maassa onkaan. No sehän on laukaisin. Pamauta ensin kauempana oleva kivi ja vasemmanpuoleinen luukku aukeaa. Tee sitten sama lähempänä olevalle ja oikeanpuoleinen luukku aukeaa myös (ne eivät aukea jos et käynyt leikkimässä niiden vivuilla). Mene taas ylös, työnnä kivi matkalla alas ja kulje eteenpäin kunnes saavut tallennuspisteelle. Tallenna ja mene ylös (oikealle johtava tie menee takaisin ruutuun ennen laukaisinta). Jos teit kaiken yllä olevan, kohtaat vain kaksi kyborgisotilasta, muuten vastassasi on enemmänkin porukkaa. Palkintosi tästä vaivannäöstä saat jo niinkin aikaisin kuin kolmannen levyn puolivälissä, onneksi olkoon! (mutta se on vaivan arvoista). Seuraile kohellukset loppuun ja palaat todellisuuteen...

Pikkuisen keskustelun jälkeen oletkin jo metsän toisella puolella. Pyöritä vähän kameraa vasemmalle ja näetkin jo Gardenin. Suuntaa siis kulkusi sinne. Portilla Quistis lähtee järjestelemään asiaa edeltä. Mene sisään ja pian teitä pyydetään odottamaan toisen kerroksen odotushuoneessa. Mene suoraan ylös kunnes tulet portaiden luokse ja mene ne ylös. Ovi onkin heti samassa ruudussa kun saavut yläkertaan, joten mene sinne. Galbadia Gardenista ei löydy mitään kivaa joten ylimääräinen kiertely on turhaa ajanhukkaa. Puhu huoneessa Zellille niin Quistis tulee ovesta ja kertoilee asioita, kuten sen että Seifer on määrätty teloitettavaksi (vihdoin ja viimein!). Puhu kaikille ja kulje sitten ovea kohti - Squall alkaa mietiskellä juttuja ja sitten napsahtaa sekä juoksee ulos. Portaat alas ja voit katsella kun Zell on liittynyt punnerruskerhoon. Jatka siitä alaspäin (eli siis sinne mistä alunperin tulit) ja kun olet päässyt keskiosaan, Raijin ilmaantuu ylätasanteelle ja pian juokseekin jo Fujinin kanssa puhumaan Squallille. Cid on lähettänyt uusia käskyjä ja voitkin mennä vastaanottamaan niitä portille missä Quistis odotteleekin (voit myös mennä ennen Quistisille puhumista yhden ruudun eteenpäin ja miettiä miksi Zell juoksee sitä jotain juttua ympäri...). Quistisille puhumalla homma etenee ja voit jatkaa matkaasi ulos. Puhu kaikille ulkona ja Gardenin rehtori Martine tulee antamaan uudet käskyt. Uusi tehtävä ei olekaan mikään pikkujuttu vaan vihdoin jotain kunnollista ? vanha kunnon salamurha, kohteena Sorceress Edea. Koska käskyssä mainitaan tarkka-ampuja ja teillä ei sellaista ole, saatte uuden ja viimeiseen ryhmän jäsenen. Tervetuloa Irvine Kinneas, kiva asu, mutta olisit voinut jättää egosi kotiin. Tee ryhmät ja seuraa... argh, ehkä turhin tutoriaali koko pelissä. Kunhan olet päässyt ulos, voit napata junan Delingiin Gardenin vieressä olevalta asemalta. Junassa yritä kävellä ulos niin loputkin ryhmästä tulevat paikalle. Junamatka on aika tuskaisa joten käännä ääliönsietovaihdetta isommalle (jos mahdollista). Mene käytävään ja voit todistaa Irvinen käsittämättömän surkeaa iskuyritystä Selphieen, argh. Mene takaisin ja hakkaa päätäsi pöytään tai seinään, kumpi nyt vain on lähempänä. No, ainakin Irvine pitää melkein uskottavan puheen. Zell muuten lyö aika lujaa...



Se Suuri Tehtävä

Tärkeää: Carbuncle GF

Deling, viimein. Juoksentele pois asemalta aukiolle ja nappaa bussi puhumalla miehelle pysäkin vieressä kun bussi on kohdalla (bussi numero kahdeksan taidetaan mainita... sinänsä hilpeää, sillä muulla numerolla varustettuja busseja ei kaupungissa edes ole). Jää kyydistä Carawayn kartanolla ja puhu portilla seisovalle sotilaalle. No etpä tietenkään pääse heti puhumaan vaan joudut ensin suorittamaan pelin ainoan (!) tavaranhakukeikan. Tarkoitus olisi siis hankkia kadonneen oppilaan tunnusnumero Tomb of the Unknown King:stä. Saat mukaasi kartan ja voit myös ostaa vihjeen sekä paikannuslaitteen. Et kuitenkaan tee näillä mitään (jos suuntavaistosi on yhtä huono kuin Lagunalla, osta location finder), joten valitse viimeinen vaihtoehto (?Have him escort us out of town?). Vuokraa auto jos et jaksa tapella matkalla satunnaiskohtaamisissa. Hauta on itään Delingistä, niemen nokassa, tallenna ja mene sisään. Kävele raunioiden läpi sisäänkäynnille ja yksi ruutu ylös josta saat otettua ylös (joudut muistamaan sen) tunnusnumeron tutkimalla maassa lojuvaa miekkaa. Nyt voit joko lähteä takaisin tai edetä pidemmälle hautaan etsimään uutta GF:ää.

Katso karttaa ja näet neljä huonetta. Suuntaa ensin kohti oikeanpuolimaista huonetta. Matkalla saatat kohdata Blobra-nimisiä hirviöitä joilla on korkea puolustus. Hoitele ne vaikka GF:illä tai Quistisin limiteillä. Huoneessa on patsas. Mene sitä kohti ja herää eloon sekä hyökkää kimppuusi. Otus parantaa itseään ja sen fyysiset hyökkäykset ovat kohtuullisen tehokkaita, mutta se ei kestä paljoa. Lyö. Voit myös vetää joitain käteviä taikoja. Voitettuasi paikalle ilmestyy tallennuspiste. Seuraavaksi on vuorossa ylimmäinen huone. Huoneessa on ketjulla suljettu patoviritelmä. Irrota ketju ja vesi alkaa virrata. Sitten suuntaatkin vasemmanpuoleiseen huoneeseen. Täällä on jonkinlainen ratas jonka voit vetäistä käyntiin kammesta seinällä. Käytä myös tallennuspistettä (piilotettu, tarvitset Move-Find kyvyn). Nyt keskimmäiseen huoneeseen pääsee haudan sisäänkäynnin puolelta. Samainen peto jota vastaan taistelit aikaisemmin odottelee täälläkin, mutta nyt se saa avuksi pienikokoisemman ja fiksumman isoveljensä. Molemmat parantavat itseään ja lyövät kohtuullisen lujaa, mutta pienempi (Minotaur) voi lyödä kaikkia kerralla joten on hieman vaarallisempi. Veljesten yhteishyökkäys, Mad Cow Special on todella vaarallinen mutta sen voi välttää Floatilla. Tapa Minotaur ensin. Jos haluat päästä helpolla, hanki Squall kriittiseen tilaan ennen taistelua ja hoitele molemmat veljekset Renzokukenilla (tämä on myös aika pakollista jos sinulla ei ole Floatia). Voitettuasi saat Brothers GF:n sekä Sacred ja Minotaur kortit. Brothers ei ole kovin ihmeellinen GF, mutta bonus on bonusta. Hankit Brothersin tai et, palaa Delingiin kertomaan numero sotilaalle. Voit myös kierrellä kaupoissa ennen palaamista, jos esinevalikoimasi kaipaa täydennystä.

Kävele kartanon ovesta sisään ja tulet suoraan odotushuoneeseen. Kenraali Carawayta ei näy missään, joten puhu Rinoalle ja hän lähtee valittamaan... no kenraalihan tulee heti perässä sisään ja selittää että ei halua sotkea Rinoaa tähän. Saatpa samalla selville että Rinoa on kenraalin tytär (hilpeä asetelma jne). No kuitenkin, kenraali selittää suunnitelman ja selitykseen kuuluu jonkin verran kaupungilla kuljeskelua mutta eksymään ei pääse kun seurailee vain perässä. Selityksen päätyttyä pääset kuljeksimaan vapaasti. Mene takaisin kartanolle kun haluat siirtyä tositoimiin...

Okei, siis SeeDien pitäisi olla ammattilaisia ja kaikkea, joten miten hitossa tämä sähläriporukka onnistuu ryssimään näinkin yksinkertaisen operaation niin uskomattoman pahasti? Tai no, kai se tavallaan onnistuu, mutta noh...

Ohjaat Quistisin johtamaa ryhmää ensin. Älä säätele junctioneja vielä. Kun yrität mennä sisään ovesta Rinoa törmää sinuun ja esittää todella surkean idean. Onneksi Quistis sentään palauttaa mokoman maan pinnalle... vaan pässipä toteuttaa suunnitelmansa kuitenkin. Kontrolli siirtyy Squallin ryhmään. Seuraa Carawayta (uuh, dramaattista pakollista kävelyä). Johdatettuanne Quistisin ryhmän asemiin siirrytte myös itse odottamaan paikallenne. Takaisin Quistisin ryhmään ja siellä Quistis onkin saamassa huonointa ideaansa koko pelin aikana... lähteä nyt pyytelemään anteeksi tällaisella hetkellä (ja miksi ne kaksi muutakin lähtevät mukaan?)! Eipä auta, sinun on pakko mennä pyytelemään anteeksi. Kun astut kartanon ovesta sisään näet lyhyen isä-tytär -keskustelun, jonka päätyttyä Rinoa tajuaa että hänet aiotaan lukita huoneeseen. Mutta hänpäs juokseekin pois ja Quistis ryhmineen tulee sisään ja tulee lukituksi... siis hetkinen, miten ihmeessä kenraali ei huomannut että Rinoa ehti pois ja miten hitossa Quistis ryhmineen ei huomannut kumpaakaan tullessaan (ehdottomasti pelin typerin ja epäloogisin kohta). Rinoa siis lähtee suorittamaan typerää ideaansa ja sinulle koituu ylimääräistä juoksentelua, tosi reilua. Ohjastat seuraavaksi Rinoaa. Siirtele Rinoalle hyvät junctionit. Ruudun takaosassa on viemärinkansi, käy avaamassa se ja nouda Weapons Monthly, May viemäreistä. Palaa sitten takaisin, kiipeile laatikoiden päälle ja juokse tasannetta pitkin vasemmalle, tikapuut ylös ja katolle. Ja Rinoa näytteleekin todella vakuuttavasti... huoh. No yritä kuitenkin kävellä Sorceressin taakse. Seuraile tapahtumia (eipä ne Delingin asukkaatkaan kovin välkkyjä ole) ja kun pääset seuraavan kerran tekemään jotain kontrolloit Quistisia. Lukitusta huoneesta olisi varmaan ihan kiva päästä ulos joten nappaa viinilasi hyllystä ja aseta se vasemmassa nurkassa olevaan patsaaseen avataksesi salakäytävän. Päädyt viemäreihin ja joudut kulkemaan niiden läpi, joten tallenna ja säädä junctionit kuntoon nyt. Kun tulet viemäreihin mene pikkusillalle vesipyörän eteen. Tutki pyörää ja hyppäät sen päälle, tutki sitten kaltereita ja ovi avautuu. Juokse ylös ja seuraavan ruudun loppuun niin Zell huomauttaa paraatin alkaneen. Näet paraatista videopätkän ja... jep, eihän nyt Seiferistä niin helpolla päästä, siellä mokoma keikaroi paraatiautossa. Joka tapauksessa ohjaat nyt Squallia joten laita junctionit kuntoon. Pääset viimein pelastamaan Rinoaa (aika hitaita syömään ne otukset...). Seuraa Irvineä ja päädyt samaan paikkaan jossa olitkin jo hetki sitten Rinoalla. Seuraa samaa reittiä ja muista ottaa ainakin yhdelle hahmolle Draw käyttöön (voit myös hakea Weapons Monthlyn nyt jos et hakenut sitä Rinoalla pelatessa). Kohtaamasi otukset ovat Iguioneja, joilla on pari ilkeää hyökkäystä. Magma breath tekee jonkin verran vahinkoa ja saattaa kivettää hahmoja, mutta vaarallisin on yhteishyökkäys Resonance. Ihan ensimmäiseksi kuitenkin kannattaa vetää Carbuncle GF toiselta ettei unohda sitä. Tapa pois yksi kerrallaan, jos käytät GF:iä niin Brothers on hyvä sillä Iguionit ottavat maa-elementistä lisävahinkoa. Otukset eivät kovin paljoa kuritusta kestä jos sinulla on jo Darkside, molemmat strength boostit Ifritiltä ja Quaket liitettynä Squallin strenghtiin, niin kumpaisenkin pitäisi tipahtaa yhteen Darksideen. Voittamisesta ei saa mitään kovin kummoista palkinnoksi, mutta uusi GF on aina kiva. Laita se opettelemaan Recov Med-RF:ää. Rinoa liittyy ryhmään, mutta älä vielä vaivaiudu säätämään junctioneja. Mene yksi ruutu takaisin ja avaa oikealla oleva luukku päästäksesi karuselliviritelmän sisälle. Kerää tarkkuuskivääri ja seuraile tilanteen kehittymistä (voit myös huomata kuinka Squallin whatever-asenne alkaa kadota). Irvine selviääkin tosi ammattimaiseksi, voi hyvää päivää sentään, miten ihmeessä koko tyyppi on vielä listoilla tarkka-ampujana?

No, kuitenkin. Ohjaat taas Quistisia ja sinun pitää navigoida viemärien läpi (muista siirtää junctionit). Mene ensin aloitusruudusta ylös. Seuraavassa ruudussa sinun tulee mennä vasemmalla olevasta ylemmästä portista. Jatka vasemmalle kaatuvien tikkaiden ohi ja mene seuraavasta ruudusta ylös (no etpä muualle edes pääse). Seuraavasta risteyksestä ylempää oikealle pari ruutua. Ratsasta molemmilla vesipyörillä, mene alas, tutki taas vesipyörää ja mene taas alas, kunnes saavut siihen ruutuun josta aloitit. Voit kaataa tikkaat ja käydä tallentamassa, tai voit jatkaa saman tien oikealle. Ratsasta vielä kerran vesipyörällä ja mene ylös pari ruutua. Vastaan tulee tallennuspiste ja tikapuut ylös. Tallenna ja kiipeä (huomaa että tikkaat jatkuvat keskikerroksesta, joudut kiipeämään kahdesti) ja kappas, ehdit kuin ehditkin ajoissa kaikesta sähellyksestä huolimatta. Kiskaise vielä vivusta animaation jälkeen ja pääset takaisin seuraamaan kuinka Squall käyttäytyy ensimmäistä kertaa alaisiaan inspiroivalla tavalla (se siitä whatever-Squallista, snif). Ja ampuuhan se Irvine vihdoin ja viimein, ikävä kyllä luoti napsahtaa voimakenttään ja loppu jääkin lähitaisteluksi, kas kummaa. Säädä junctionit ja hyökkää kimppuun. Joudut ensin taistelemaan Squallilla Seiferiä vastaan kaksintaistelussa, joka ei kuitenkaan ole kovin hankala. Lyö, käytä limittejä ja parantele jos on tarvetta (tipahtaa yhteen Darksideen kunnon strenghtin kanssa, olipas hieman lyhyt kaksintaistelu). Jos olet saanut Mug-ominaisuuden Diablokselle tässä vaiheessa, kannattaa sitä käyttää Seiferiin (Hero irtoaa siitä). Sitten pääsetkin Edean kimppuun ja Rinoa sekä Irvinekin pääsevät apuun viimein. Edea heittää vahvoja loitsuja, mutta jos kutsut Carbunclen hän alkaa käyttää Dispeliä poistaakseen Reflect-tilan hahmoiltasi. Sitten takomaan, ei pitäisi olla liian hankala (Mug antaa Elixirin). Taistelun loputtua Edea heittää Squallia isolla jääpiikillä ja ykköslevy on onnellisesti ohi.

1 | 2 | 3 | 4 | 5